W czasach mody na zdrową i wysportowaną sylwetkę, każdy z nas próbuje osiągnąć ten rezultat. Stosujemy rygorystyczne diety, katorżnicze ćwiczenia na siłowni, mimo wszystko, w niektórych przypadkach nie są one na tyle efektywne, jak tego oczekujemy. Czasem, nasza waga stoi w miejscu, a my uporczywie szukamy przyczyny takiego stanu. Odpowiedzialność za to, w całości bierze na siebie stres- główny wróg odchudzania.

Stres wpływa na jakość snu

Często zdarza się, że śpimy osiem godzin, a wstajemy jeszcze bardziej zmęczeni. Chyba każdy z nas, kiedyś doświadczył takiego stanu. Głównym winowajcą jest wysoki poziom stresu. Obowiązki w pracy, rachunki, a także sprzeczka ze znajomymi powoduje podwyższenie napięcia w naszym organizmie. Mamy wrażenie, że doba jest za krótka, a także czujemy strach przed następnym dniem, że nie wyśpimy się odpowiednio, przez co spadnie nasza efektywność. To pewnego rodzaju błędne koło, w które nieświadomie wpadamy. Wbrew pozorom, nie jest łatwo się z niego wydostać. Stwarzamy wokół siebie zamknięty krąg, w całości kontrolowany przez czynniki stresogenne. Leżąc w łóżku i próbując zasnąć, również się denerwujemy. Chcielibyśmy to zrobić jak najszybciej, by być w pełni sił na kolejny nadchodzący dzień. W takiej sytuacji, wydziela się w naszym organizmie kortyzol. To on odpowiada z upośledzenie funkcji odpowiedzialnych za spalanie i wydalanie tkanki tłuszczowej. W konsekwencji nasza waga, mimo usilnych starań, dalej będzie pozostawała niezmienna.

Zobacz również:  Kofeina Bezwodna: Co to jest i jak działa?

Jak poradzić sobie ze stresem, wrogiem wymarzonej sylwetki

Zbilansowana dieta wydaje się być kluczowa. Wyjaśnienie tego jest proste, jeśli czujemy głód, automatycznie wzrasta poziom stresu. Stajemy się rozdrażnieni i nerwowi. Ćwiczenia, które stosujemy nie powinny prowadzić do przetrenowania. Ważnym aspektem jest również danie sobie czasu, wytchnienia i relaksu. Powinniśmy poświęcić chwilę w ciągu dnia na to, by się wyciszyć. Warto w tym celu zapisać się na zajęcia jogi lub praktykować medytację. Działajmy zgodnie z wyznaczonymi schematami, które pomogą nam osiągnąć zamierzony cel. Postarajmy się także zmienić nasze podejście do niektórych spraw. Zauważymy wtedy, że niepotrzebnie reagowaliśmy zbyt impulsywnie, a rozwiązanie wielu kwestii, można osiągnąć bez udziału stresu i niepotrzebnego napięcia. Można również wypracować sobie własne techniki walki ze stresem. Po upływie czasu, zdamy sobie sprawę z tego jak negatywnie wpływał on na nasz organizm, a także naszą sylwetkę. Ważne, by nie rezygnować ze swoich postanowień, nawet jeśli ich osiągnięcie wymaga czasu.

Zobacz również:  Czy wiesz, kiedy papaja jest dojrzała? Nie, to nie jest wtedy, gdy jest żółta!

Więcej informacji na stronie: https://livefree.pl/trzech-najwiekszych-wrogow-odchudzania/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here