Jeśli chcemy, żeby lakier naszego samochodu wyglądał jak z fabryki, albo jeszcze lepiej to wymagana jest jego korekta. Nawet woski najlepszej jakości nie dadzą nam takiego efektu. Wiele osób uważa proces polerowania za skomplikowany. Musimy jedynie zwrócić uwagę na kilka istotnych rzeczy. Niestety prawdą jest, że jest to proces czasochłonny. Dokładne usunięcie rys może nam zająć nawet cały weekend. Jednak dzięki samodzielnej pracy, jesteśmy w stanie zaoszczędzić nawet do 1000 zł. Nawet w wypadkach, w których będzie zmuszeni do zakupu własnej polerki.

Co warto wiedzieć?

Korekta lakieru jest długotrwałym zabiegiem, który przy odpowiednio wykonanej pracy będzie się utrzymywał nawet kilka lat. O lakier jednak musimy dbać, tak aby przez kilkanaście miesięcy nie pojawiły się na nim żadne rysy. Myjnie szczotkowe powinny być przez nas omijane szerokim łukiem. Sama jakość szczotek to jedna kwestia, jednak drobinki piasku, jakie się w nich znajdują, także pozytywnie nie wpływają na lakier naszego samochodu.

Zobacz również:  Co to jest Pas wieloklinowy i kiedy trzeba go wymienić?

Musimy także pamiętać, aby mycie wstępne było przez nas rozpoczynane aktywną pianą. Do tego celu możemy wykorzystać pianownicę do myjki ciśnieniowej, bądź ręczną. Warto także zwrócić uwagę na to, aby piana była nakładana od dołu samochodu, aż po jego dach.

Nie możemy także zapomnieć o tym, aby dobrane przez nas narzędzia były odpowiednie. Jednym z najlepszych wyborów będzie rękawica z owczej wełny lub delikatnych mikrowłókien. Jeśli chcemy, aby nasze auto było w pełni bezpieczne, to musimy je myć z wykorzystaniem metody na dwa wiadra. W jednym z wiader powinna być woda z szamponem samochodowym, a w drugim czysta woda, która będzie nam służyła do płukania rękawicy.

Jaką pastę wybrać?

Najpopularniejsze pasty polerskie możemy spotkać w 3-4 odmianach. Pierwszym typem są pasty cuttingowe. Są to pasty, które mocno ścierają i wykorzystuje się je do usuwania głębokich rys. Umożliwia ona usunięcie 90% rys. W przypadku samochodu z delikatnym, akrylowym lakierem to powinniśmy wybrać pastę polishingową. Bez względu na to, z jakiej pasty skorzystamy, auto zawsze musi zostać wypolerowane jeszcze raz. W tym celu wykorzystujemy pastę nabłyszczającą bądź wykończeniową. Jeśli nie zdecydujemy się na taki ruch, będziemy musieli liczyć się z pozostaniem hologramów na aucie. Są one niewidoczne w pochmurne dni czy wieczorami jednak w pełnym słońcu bardzo niszczą wygląd auta. Poprawnie wykonana korekta składa się z dwóch etapów i bardzo rzadko ktokolwiek odstępuje od tej skutecznej metody.

Zobacz również:  Wideorejestratory samochodowe - czy warto? Jak wybrać najlepszy?

Źródło: https://przyjazne-auto.com.pl/polerka-do-samochodu-jaka-wybrac/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here